Pages

AUZEF Mİ? AÖF Mİ?

Gerek ikinci üniversite kapsamında olsun gerekse sosyal yaşantısında ki düzeni bozmamak, dört duvar arasında eğitim hayatını geçirmek istemeyenler ve teknolojinin gelişmesiyle eğitimin online olarak internet ortamında yapılmasının globalleşen dünyamızda yaygın hale gelmesi sebebiyle uzaktan eğitimi veya açıköğretimi seçmek isteyenleriniz vardır. Alacağımız eğitimin kalitesini iş hayatımızda bize ne gb. artılar kazandıracağını hepimiz araştırırız. Bu yazım kaliteli bir uzaktan eğitim almak isteyenler için...Size öncelikle AUZEF'i tanıtmak istiyorum.


Ambleminden de anlaşılacağı üzere İstanbul Üniversitesinin bir uzaktan eğitim kurumudur. 2010 yılında kurulmuş ve üzelerek söylemeliyim ki sistemini halen oturtulamamıştır.Bazı bölümleri Online olarak canlı ders sistemiyle bazı bölümleri ise açıköğretim programıyla eğitim vermektedir. Her hangi bir ders kitabı verilmemektedir. Ders notları ve canlı ders programı olan bazı bölümlerin videoları kurumun size verdiği internet adresine sizin sisteminize yüklenmektedir. Şunu belirtmekte yarar var ki notların içeriği uzaktan eğitime uygun bir şekilde tasarlanmamış ve özensizdir. Güz ve bahar dönemleri olamak üzere toplamda 2 vize, 2 bitirme ve 1 telafi(büt) sınavları yapılmaktadır.Vize sınavları online olarak belirlenen tarihte yapılmakta ve o dersinizin ortalamasına %20 etki eder.Ayrıca sistem bu gb zamanlar da yoğunluktan sık sık çökmektedir. Finaller belirlenen yerlerde gözetmenler tarafından yapılmaktadır ve ders ortalamasına %80 etki eder. Finallerde 50 barajı vardır. Alamadığınız takdirde telafi sınavına(büt) girilir. Sorular bazı bölümlerin (edebiyat, ilahiyat, mühendislik, radyo ve tv programcılığı) bazı dersleri hariç test şeklinde 20'şer soru sorulmaktadır. Okuduğunuz bölümün örgün öğrencileriyle aynı hakka sahipsinizdir. Önlisanslar yarı dönemde, lisan okuyanlar ise bir dönem boyunca AGNO notunu 3,15 ve üzeri olması şartıyla örgün okumak için başvuruda bulanabilir. Bu isteğe bağlıdır. Ayrıca İstanbul'da bulanan öğrenciler istediği zaman okulda derslere katılabilir. Mezun olamaya hak kazandığınızda öğrenciye verilecek diploma  bu şekidedir.




Anadolu üniversitesi bünyesinde ki AÖF ise eski bir kuruluş olmasından dolayı sistem daha oturaklı hale gelmiş, öğrencilerine Auzef'in verdiği benzer sıkıntılar vermemektedir. 

Öğrencilerine ders kitapları haricinde e-öğrenme ve e- kitap gb internet aracılğıyla hizmet sunmaktadır. Sınavlar vize ve final olmak üzere yapılmaktadır. Vizelerin %30 finallerin %70 si geçerlidir. Telafi  sınavı bulunmamaktadır. Bütün dersleri verip gereken krediyi aldıktan sonra, ortalamaını 2.00 olması şartıyla mezun olabilirsiniz. Mezun olduğunuzda alacağınız diploma 
 bu şekildedir



Her iki üniversite ygs ve Lys puanıyla öğrenci almakta, ikinci üniversite kapsamında okumak isteyen öğrencilerden ilk okuduğu üniversiteden okuyorsa, öğrenci belgesi; mezun olduysa diplomasını talep etmektedir. İkinci üniversite kapsamında dilediği lisans veya önlisans bölümünü tercih edebilir.

Elif Deniz

Fikirleri kutsamaya gerek yok. Birbiriyle çarpıştırmayacaksak fikir sahibi olmanın ne anlamı var?

60 yorum:

  1. Teşekkürler.

    İkisini aynı anda ikinci üniversite kapsamında okumak mümkün mü?

    Sınav tarihleri çakışıyor mu?

    Auzef'in akademik takvimi açıklanmadığından bakamadım. Geçmiş dönemlerle ilgili bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, evet ikisini birden okuyabilirsiniz. Sınav tarihleri birbirine yakın tarihlerde oluyor ama aynı tarihe denk gelmiyor. Aksi bir durumda İstanbul üniversitesinde bütler oluyor.(dersten kalma, ders notunu yükseltme veya sınava girememe durumunda)

      Sil
    2. Merhaba,

      Yani 4 yıllık üniversite mezunu kimse;
      İkinci üniversite kapsamında hem istanbul üniv. hemde aöf'e kayıt olabilir mi?
      Mesela AÖF İşletme mezunu,

      İkinci üniversite kapsamında
      İst Üniv: Halkla ilişkiler ve tanıtım
      AÖF: Aşçılık

      Sil
    3. Merhaba, bu sorduğunuz üçüncü üniversite kapsamına giriyor, konu hakkında bir bilgiye sahip değilim. İstanbul üniversitesi veya Anadolu üniversitesinden biriyle iletişime geçerseniz sizi bu konuda aydınlatırlar. Yalnız normal öğrencilerden daha fazla harç parası ödeyeceğinizi bilmeniz isterim. Çünkü devletin her öğrenciye yalnız bir üniversite de ücretsiz okuma hakkı bulunuyor.

      Sil
  2. peki anadolu üniversitesinin ikinci üniversite programı nasıl? ondaki diplomada da iü deki gibi açık ve uzaktan diye yazıyor mu? birde ısrarla önerdiğiniz bir bölüm varmıdır önlisans yada lisans olarak. sosyologi düşünüyorum ama kararsızım. teşekkürler şimdiden yanıt için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Aöf'nin diploma örneği yukarıdadır ve üzerinde Aöf yazmamaktadır. Bölüm tercihinizi yaparken kamuda mı yoksa özel sektörde mi yer almak istediğinizi ve kendi ilgi alanınızı göz önünde bulundurmanızı tavsiye ederim. Okulların kendi sitelerinde her bölüm için okutulan ders isimleri mevcuttur bu da sizin karar vermenize yardımcı olabilir bakmanızı öneririm

      Sil
    2. İkinci üniversite kapsamında Aöf'nin verdiği bütün haklardan yararlanabiliyorsunuz. Daha önce gördüğünüz ortak derslerden transkrip kart alarak muaf olabilirsiniz, bunun için okulla görüşmeniz gerekecektir

      Sil
  3. AÖFte okurken AUZEFteki gibi örgün eğitime geçmek için başvuru yapılabilir mi?

    YanıtlaSil
  4. Ataturk universitesininde artik acikogretim fakultesi var. Onuda tavsiye ediyorum arkadaslara:)

    YanıtlaSil
  5. Berika'nın Günlüğü,

    Artık bir çok üniversite uzaktan eğitim veriyor. En çok tercih edilen iki üniversiteyi kafası karışık olanlar için kıyaslama yapmak istedim. Tercih onların tabi ki :)

    YanıtlaSil
  6. peki İstanbul Üniversitesi açıköğretim diplomasında mezun olduğu lisans prıgramında açıköğretim ibaresi yazıyor mu ? yani aöf gibi mi yoksa sadece fakülte adı : örneğin => İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Coğrafya Lisans Programı diye mi yazıyor?.. bilgisi olan var mı ???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ömer Aksoy,

      Okuduğunuz bölüm fakülteye bağlıysa fakülte ismi yazar. Auzefe bağlıysa dediğiniz gibi "İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan eğitim Coğrafya Lisans" yazar.

      Sil
  7. aöf ve auzefin bir bölümdeki ders kitapları birbirini tutuyor mu

    YanıtlaSil
  8. Hayır. Hatta ders farklılıkları bile olabiliyor.

    YanıtlaSil
  9. auzef veya aöfte 4 yıllık birbölüme girmek için lys'ye girmemiz gerekiyor mu ? eğer gerekiyorsa coğrafya 4 senelik lys kaç ile alıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, evet LYSye girmeniz gerekiyor. Okumak istediğiniz bölümün puanını​ bu sene yayınlanacak olan ÖSYM klavuzunda bulabilirsiniz. Yada geçen senenin klavuzuna bakarak ön bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu sene ile önceki sene arasında pek büyük bir puan farkı olmaz zaten. Sevgiler...

      Sil
  10. Aof de kayit icin 180 puan almak gerekli yaziyo ama aof tarih fakultesi taban puani 233 nasil olcak simdi lys den 180 puan almak yeterli degil mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, seçeceğiniz her bölümün puanı farklılık gösterebiliyor. 180 baraj puanıdır. En yüksek puanı alıp tercihini yapan öğrenciye öncelik verilir. Sız en yüksek puanı yaomayı gayret edin yine de, sevgiler...

      Sil
  11. Aof de kayit icin 180 puan almak gerekli yaziyo ama aof tarih fakultesi taban puani 233 nasil olcak simdi lys den 180 puan almak yeterli degil mi ?

    YanıtlaSil
  12. İnstagram ya da e posta adresiniz mi daha detaylı sorular sormak istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar elfgyln@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz. Sevgiler...

      Sil
    2. merhaba elif hanım benim de merak ettigim istanbul ünivers acıkogretimde dersler net üzerindemi kitap yok deniliyor birde formasyon kalktı deniliyor dogrumu tarih yada cografya okumak ısıyırum .tesekkurler

      Sil
    3. Merhabalar, evet Istanbul üniversitesinde kitap verilmiyor. Ders notlarını ve videolarıni sistem üzerinden takip edebiliyorsunuz. Formasyon hakkında bir bilgim yok bu konuyu okulla konuşursanız daha sağlıklı olur. Bu tarz asılsız haberler çok olur bu dönemde. Umarım istediğiniz bölümlerden birini okursunuz. Tercihlerinizde başarılar...

      Sil
  13. Elif Hanım Merhabalar,

    "AGNO notunu 3,15 ve üzeri olması şartıyla örgün okumak için başvuruda bulanabilir" yazmanıza istinaden; bu notu yerinde getirdim ve başvuruda bulundum diyelim, her başvuranı kabul etme gibi bir durumları söz konusu mudur ? ilk yıl veya son yıl fark eder mi ? Bilginiz var mıdır ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgelmişsiniz, İsminizi yazsaydınız keşke. Bey/Hanım, evet genellikle kabul edilir. Lisans okuyorsanız 3. sınıfa kadar örgüne gitme şansınız var. Önlisans ise ilk sene değerlendirilir.

      Sil
    2. Hoşgelmişsiniz, İsminizi yazsaydınız keşke. Bey/Hanım, evet genellikle kabul edilir. Lisans okuyorsanız 3. sınıfa kadar örgüne gitme şansınız var. Önlisans ise ilk sene değerlendirilir.

      Sil
    3. Kusura bakmayın lütfen :) Hande ismim. Çok teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için.

      Sil
    4. Rica ederim Hande hanım. Sevgiler... 😊

      Sil
  14. İyi Günler;
    Ben LYS ye girmedim,YGS en yüksek puan 239 şeklinde 4 yıllık bölüm yazamaz mıyım ? LYS'ye girmem gerek miydi?
    Bir de puanımdan yüksek yerleri yazsam gelme durumu olur mu? Önceden herkes istediği bölümü okuyabiliyordu ya..
    İyi Çalışmalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgelmişsiniz. Sanırım isminiz Gökçe...artık her bölüm belli bir puanla ögrenci almakta. Yani örgünle aynı sistem yürümektedir. Ve tüm 4 yıllık lisans bölümleri LYS ile ögrenci almaktadır ne yazık ki. Keşke LYS hakkinızı kullanmış olsaydınız... saglık olsun. Ösym'nin yeni tercih klavuzunu iyi inceleyerek tercihlerinizi verin. Tercih klavuzunda sizi ilgilendiren bölüm YGS kısmıdır, unutmayın. Umarım istediğiniz bölümü okursunuz sevgiler...

      Sil
  15. merhaba ismim Çağla.
    İstanbul üniversitesinde sosyoloji okumak istiyorum. Hali hazırda felsefe mezunuyum. size sormak isterim ; uzaktan eğitimi mi, açık öğretimi mi yahut ikinci üniversiteyi mi seçmeliyim? Lys'ye girdim. Yanıtlarsanız sevirim. Şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Çağla hanım.Öncelikle Lys'ye girdiyseniz ikinci ögretimle kafanızı hiç bulandırmayıp tercihlerinizi vermenizi tavsiye ederim. İstediğiniz her bölümü ikinci ögretim kapsamında okuyamayabilirisiniz. Üniversitenin belirlediği bazı bölümler için geçerli ve genellikle çoğunluğu önlisans olmaktadır. Ama gecen sene sosyoloji bölümude ikinci universite kapsamındaydı. Bu sene tekrar olur mu belirsiz. Tercihinizi Istanbul üniversitesinden yana kullanacaksıniz Açık ögretim ile uzaktan ögretim arasında pek bir fark yok artık.İkisinde de ögrenci statüsündesiniz, öğrenci akbili alabilirsiniz, hatta bölüm hocaları izin verirse okuldan dersleri bile takip edebilirsiniz. Ikisinin de ders materyalleri aynıdır. Bunun dışında Anadolu üni. veya Istanbul üni. arasında kaldıysanız ikisinin de arasında ki farkı yukarıda belirttim. Hangisinin sizin için avantajlı olacağını düşünüyorsanız tercihinizi ondan yana kullanın. Sevgiler...

      Sil
    2. Merhaba Çağla hanım.Öncelikle Lys'ye girdiyseniz ikinci ögretimle kafanızı hiç bulandırmayıp tercihlerinizi vermenizi tavsiye ederim. İstediğiniz her bölümü ikinci ögretim kapsamında okuyamayabilirisiniz. Üniversitenin belirlediği bazı bölümler için geçerli ve genellikle çoğunluğu önlisans olmaktadır. Ama gecen sene sosyoloji bölümude ikinci universite kapsamındaydı. Bu sene tekrar olur mu belirsiz. Tercihinizi Istanbul üniversitesinden yana kullanacaksıniz Açık ögretim ile uzaktan ögretim arasında pek bir fark yok artık.İkisinde de ögrenci statüsündesiniz, öğrenci akbili alabilirsiniz, hatta bölüm hocaları izin verirse okuldan dersleri bile takip edebilirsiniz. Ikisinin de ders materyalleri aynıdır. Bunun dışında Anadolu üni. veya Istanbul üni. arasında kaldıysanız ikisinin de arasında ki farkı yukarıda belirttim. Hangisinin sizin için avantajlı olacağını düşünüyorsanız tercihinizi ondan yana kullanın. Sevgiler...

      Sil
  16. Merhaba Elif Hanım.Ben Kubra.Bu yıl ikinci üniversite için iki yıllık bir bölüm yazacağim.Daha sonra dgs ile 4 yilliga tamamlarım diye planliyorum.Sizde bilirsinizki dgsde mezuniyet puanı önemli.Sizce aöfdemi yoksa istanbul auzeftemi daha yüksek bir ortalama ile mezun olurum??İstanbul aizefin sinavlari aöfye göre daha zor olur diye dusunuyorum.Siz ne dusunuyosunuz bu konuda?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz Kübra hanım. Evet Auzef'in sınavları daha zor ve dip çıkabiliyor. Ayrıca çıkmış sorularda yayınlanmadığı için soru tarzları hakkında fikir yürütmek güç. Bazen konu sonu sorulardan da gelebiliyor bazende hiç beklemediğiniz önemsiz dediğiniz yerlerden de çıkabiliyor. Zannımca Aöf bu konuda daha iyi. Ayrıca hem Aöf'nin hemde Auzef'in facebook gruplarına dahil olarak bizzat ögrencilerin yorumlarına bakarak kararınızı verebilirsiniz. Sevgiler...

      Sil
  17. Merhaba elif hanim ben ygs ve lys girdim aof tarih istiyorum ts 2 puani 277 ösym nin tercih klavuzndan tercih yaptim ama sadece 1 tercih yaptigim icin tercihim saylir mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz Ebru hanım. Evet tercihiniz geçerlidir, hayırlı olsun. Sevgiler...

      Sil
  18. Merhaba ben auzef coğrafya 3. Sınıftayım. Ataaöf teki tıbbi dökümantasyon ve sekreterlik için ön kayıt oldum. Ama bir sorum olcak araştırdım tam net bulamadım sorumun cevabını inkılap, edebiyat ve ingilizceden muaf olabilir miyim .. tşkrler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Meltem hanım. Ortak derslerinizden muaf olabiliyorsunuz. Bunun için yeni kayıt yaptırdığınız üniversitenin muafiyet başvuru tarihlerini takip ediniz. Daha detaylı bilgi almak isterseniz okulla görüşmenizi tavsiye ederim. Sevgiler...

      Sil
  19. elif hanım merhaba ismim Onur,auzef dönem ücreti hakkında bilginiz var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Onur bey. Harç ücretleri okuyacağınız bölüme göre değişiyor. Bu 350 Tl de olabilir 1000 Tl de olabilir. Okul kaydınızı yaparken sizin ne kadar ödeyeceğiniz sistemden gözüküyor. Ayrıca her dönem aynı ucreti yatıriyorsunuz bu sonradan değişmiyor. Sevgiler..

      Sil
  20. MRB ELİF HANIM PEKİ İKİNCİ ÜNV KAPSAMINDA İSTANBUL ÜNV AÖF OKURKEN ÖRGÜN ÖĞRETİME GEÇİŞ YAPILABİLİRMİ 3.15 ÜZERİNDEYSE

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Burcu hanım. Evet geçiş başvuru yapabilirsiniz. Sevgiler...

      Sil
  21. Merhaba elif hanım ismim Birsen
    AUZEF tarih mi yoksa AÖF tarih mi

    YanıtlaSil
  22. Merhaba elif hanım ismim Birsen
    AUZEF tarih mi yoksa AÖF tarih mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Birsel hanım. Iki üniversitenin arasındaki farkı belirttim. Hangi üniversiteden mezun olursanız olun memurluk icin kpss, ozel şirketler için kendini geliştirmişlik onemlidir. Istanbul üni. harc ücretleri daha yüksektir Aöf ye göre. Bunları göz önünde bulundurarak seçiminizi yapmanızı tavsiye ederim. Sevgiler...

      Sil
  23. Merhabalar.Zeynep ben .Yıllar sonra bir üniversite okuyayım dedim 18 yıl sonra sınava girdim çok iyi bir puan aldım.örgün 4 yıllık birçok üni ve bölüm tutmasına rağmen örgün okuyamayacağım için bir Sosyoloji okuyayım dedim .İstanbul üniversitesi hayalim vardı tüm bu yorumları dikkate alarak mecburen Anadolu yazdım.Gönlüm ve aklım İstanbul Üniversitesinde kaldı.ikisi arasında çok gidip geldim ama sistem sıkıntısı buna mecbur bıraktı beni.oraya gidip gelmeyi sınavlara orda girmeyi hiç problem etmesem bile,Bir kişi bile çıkıp olabilir dahi dememiş auzef için.İstanbul Üniversitesi duyuyormu yada umrundamı acaba bu kadar mağduriyet.Hoşçakalın eğitim hayatımızda başarılar Gençler ;-)

    YanıtlaSil
  24. Elif hanım siz hangisinden mezunsunuz?Tüm bilgilendirmeler için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba maralin hanim ben fakulteye bağlı auzef mezunuyum

      Sil
  25. merhabalar elif hanım;
    ben 3. sınıf endüstri mühendisligi okuyorum ikinci üni kapsamında işletme düşünüyorum size sorum ise ;
    auzef türkçe aöf ingilizce işletme veriyor..
    endüstri müh oldugum için aynı derslerin tekrar sınavlarına girecek miyim yoksa muaf mıyım tabi bu dil farklılıgınıda gmz mnünde bulundurarak soruyorum saygılar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar hanım/bey, ikinci üniversite kapsamında okuyacağınız icin ortak derslerden muaf olabilirisiniz. Bunun için auzefin muafiyet takvimini takip edip başvurunuzu yapmanız yeterli. Sevgiler...

      Sil
  26. Merhaba.Ben Ali.auzef sağlık kurumları işletmeciliği bölümünü kazandım.kitap yok dediniz.sınav nasıl olacak.iş imkanı nedir.ve istanbul ünversitesinin anadolu üniv e göre iş bulma ve kalte açısından üstün olduğunu düşünmem yanlışmı sizce

    YanıtlaSil
  27. Merhaba.Ben Ali.auzef sağlık kurumları işletmeciliği bölümünü kazandım.kitap yok dediniz.sınav nasıl olacak.iş imkanı nedir.ve istanbul ünversitesinin anadolu üniv e göre iş bulma ve kalte açısından üstün olduğunu düşünmem yanlışmı sizce

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Ali bey.Öncelikle hayırlı olsun. Ders notlarınız, videolarınız sisteminize yükleniyor. Ayrıca online olarak canlı derslerinizde oluyor. Sınavlarınız bulunduğunuz İlin en yakın sınav merkezinde oluyor. Kaliteye gelince özel sektorler kendinizi ne kadar geliştirdiğinize ve staj durumunuza bakarlar. Hangi üniversiteden mezun olduğunuz pek onemli olmuyor bu aşamada eğer ki bir ODTÜ, İTÜ veya Boğaziçili deģilseniz diger üniversitelerin bir farkı kalmıyor. Memur olmak isterseniz de Kpss ve mülakatı geçmek yeterlidir sizin için.

      Sil
    2. Merhabalar Ali bey.Öncelikle hayırlı olsun. Ders notlarınız, videolarınız sisteminize yükleniyor. Ayrıca online olarak canlı derslerinizde oluyor. Sınavlarınız bulunduğunuz İlin en yakın sınav merkezinde oluyor. Kaliteye gelince özel sektorler kendinizi ne kadar geliştirdiğinize ve staj durumunuza bakarlar. Hangi üniversiteden mezun olduğunuz pek onemli olmuyor bu aşamada eğer ki bir ODTÜ, İTÜ veya Boğaziçili deģilseniz diger üniversitelerin bir farkı kalmıyor. Memur olmak isterseniz de Kpss ve mülakatı geçmek yeterlidir sizin için.

      Sil
  28. Auzef coğrafya bölümüne yerleştim aynı bölümü okuyan arkadaşlar sınavlara sizce nasıl hazırlanmam gerekir tavsiyenize ihtiyacım var. Birde yardımcı kitap kullandıysanız hangi yayını tavsiye edersiniz. Tşk

    YanıtlaSil
  29. Merhabalar Elif hanım sevgiler
    Ben bu yıl auzef medya ve iletişim bölümünü kazandım Bursa'da yaşıyorum acaba yaşadığım şehirde sınav merkezi varmıdır bölümüm için ? Sınavlara Bursa'da girebilirmiyim elif hanım benim için cok önemli cevap verirseniz çok mutlu olurum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, bölümünüz hayırlı olsun. Auzefin Bursa'da sınav merkezi bulunuyor. Sevgiler...

      Sil
    2. Merhabalar, bölümünüz hayırlı olsun. Auzefin Bursa'da sınav merkezi bulunuyor. Sevgiler...

      Sil